Umno buat fatwa haram masuk surau!

Kejahilan Umno-Apco dalam isu agama ni semakin menjadi2 skang ni. Sedih bila hero melayu ni nak tunjuk belang kononnye utk menjadi hero islam,pahlawan terbilang islam kononnye. Kejahilan agama dari la sekecil2 penyokong sampaila ke pimpinan tertinggi. Sehinggakan ulama umno pun terpaksa berdiam diri bila ada pimpinan umno yg buat kenyataan bercanggah dgn hukum dan fatwa dlm islam. ulama umno 2x5 cam pimpinannye, masing2 jage poket..ulama dunia semata2.

Isu doa dipolitikkan. Terbaru isu YB Serdang, Teo Nie Ching masuk surau dipoltikkan. Rancak menjadi hero agama, terus wat statement haram org bukan islam msk masjid.jahil dan dangkal pemikiran umno ni.datang surau blaja ilmu agama tak mau, buat kenyataan hukum agama mengalahkan Syeikh Yusof Qardawi. Terukke islam ni smpai org bukan islam tak boleh masuk rumah Allah?Umno yg menjadi punca org bukan islam takut dengan islam. Lihat contoh PAS, semakin ramai org bukan islam semakin dekat dgn islam..siap ada Kelab Penyokong. Bukan islam sokong islam, tapi umno yg kononnye ngaku islam??

Mane fatwa dan dalilnya org bukan islam haram masuk masjid dan surau. Timbul je isu ni,terus gune ayat quran..sebijik cam ulama lah!Diorang suh rujuk surah AtTaubah ayat 28:

“Wahai orang yang beriman. Sesungguhnya (kepercayaan) orang kafir musyrik itu najis, oleh itu janganlah mereka menghampiri Masjid al-Haram sesudah tahun ini dan jika kamu bimbangkan kepapaan, maka Allah akan memberi kekayaan kepada kamu daripada limpah kurnia-Nya, jika Dia kehendaki. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.” (Surah at-Taubah, ayat 28).


Tapi disebabkan kejahilan yg melampau,umno apco ni tak sedar sebenarnya ayat ni dah dibahaskan oleh pendapat Mazhab Syafie, orang bukan Islam dilarang secara mutlak memasuki Masjidil Haram sahaja. Bukan Mufti Harussani ok yg bg pendapat ni..Imam Syafie!


Rujuk: Laman Web Rasmi JAKIM




Wahai umno yg mengaku beragama islam, jaga setiap tindak tanduk.Jgn disebabkan tindakan tu menjadikan fitnah kpd islam. Cukuplah kehancuran dan fitnah yg kamu semua dh buat selama 53 tahun ni.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
Copyright © nilamsufi