Tarif elektrik..terima kasih Abg Najib


Sekarang jam kat tgn teman tepat 5.15pm ataupun dlm jam antarabangsanye 1715 .
Lagi 6 jam 45 minit, ahli UMNO dan BN terutamanye akan sujud syukur dan
meraikan kejayaan BN yg disayangi mereka naikkan tarif elektrik sbyk 7.12%
bermula 1 Jun 2011 ini.
Maka berpesta la mereka lepas ni akan kenaikan tarif.
Maka mereka senantiase berharap akan ada kenaikan lagi.
setiap hari pun x pe.

Maka berkata lah UmnoBN
Rege minyak naik, teman bawak beskal pun x pe,teman nak pangkah BN
Rege tol naik..i luv u UmnoBN, teman pangkah BN jugak
Rege gula naik..teman akan kurangkan gule dlm makanan, BN jugak teman pangkah
Rege elektrik naik, teman akan jimat elektrik, makan dlm gelap pun teman x kisah.

Begitule ceritenye UmnoBN,tetap menyanjung pemimpin diorang
yg x fikir masalah rakyat.
Rakyat terseksa dgn bebanan kenaikan rege mcm2,
pemimpin UmnoBN rakus bazirkan duit rakyat dgn projek kroni+membazir.


kenaikan tarif cuma utk industri,rakyat marhain x terlibat..berkata UmnoBN
Memang patut disumbat dgn selipar jepun mulut pemimpin UmnoBN..
bukanke hampir keseluruhan brg2 dlm rumah hasil drpd industri ringan,sederhana dan berat?
kalau dah namenye bisnes, x kan industri yg berkaitan nak tanggung rugi sendiri bila tarif elektrik naik?
confirm industri akan naikkan rege jualan jugak..
Berhentilah menipu UmnoBN..

Anak Muda Benci Umno!
Tolak UmnoBN!

Bersih 2.0



bersama tuntut keadilan dan hak rakyat..

panggilan jihad!

Rakyat Kurus, Rosmah Gendut



Rakyat Diminta Bersama Kerajaan Mengurangkan Subsidi





BACHOK: Rakyat haruslah bersama kerajaan dalam usaha mengurangkan jumlah subsidi yang semakin meningkat dari RM10.3 bilion tahun lepas kepada RM20.58 bilion tahun ini, kata Timbalan Menteri Kewangan Datuk Dr Awang Adek Hussin.


Katanya kerajaan akan mengkaji secara terperinci agar sebarang keputusan bagi mengurangkan subsidi tidak membebankan rakyat golongan miskin.


"Kajian itu akan dibuat secara menyeluruh yang membabitkan bahan bakar, tepung, gula dan bahan makanan asas," katanya kepada pemberita selepasmengadakan perjumpaan dengan penduduk Kampung Telong di sini, Jumaat.


Beliau mengulas kebimbangan rakyat terutama di luar bandar terhadap kemungkinan kenaikan harga barangan berikutan langkah mengkaji semula pemberian subsidi termasuk bagi petroleum RON95.




Isnin lepas kerajaan menjangkakan jumlah subsidi tahun ini akan meningkat sekali ganda berbanding tahun lalu iaitu daripada RM10.3 bilion kepada RM20.58 bilion berikutan kenaikan harga minyak dunia.Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata daripada jumlah itu kira-kira RM18 bilion adalah untuk sektor berkaitan petroleum berbanding tahun lalu hanya sekitar RM8 bilion.

Awang Adek yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan berkata kenaikan itu terlalu besar dan tiada kerajaan lain di dunia yang sanggup menanggung beban peningkatan yang mendadak itu.Katanya hasil kajian dan langkah mengatasinya akan diumumkan sebaik sahaja kerajaan menerima maklum balas daripada agensi-agensi kerajaan terbabit yang diarah membuat kajian mengenainya.

- BERNAMA

------------------------------------------

Panas mata, telinga, punggung.semua panasla bila baca keratan akhbar yg paling sengal di abad ni.


Kerajaan suruh bersama dalam kurangkan subsidi, rakyat dah cukup terseksa dgn kenaikan harge brg, subsidi pulak kena tarik. kalau sebelum ni ada rakyat yg kais pg mkn pg, lepas ni kais pg ptg siang mlm baru dpt mkn pg gamaknye.


Undilah BN nescaya hidup anda terseksa!


macam2 subsidi ditrik kononnye nak selamatkan negara dari muflis, harga gobal pun turut meningkat..dey porah!


Rasuah berleluasa guna duit rakyat, projek mega berbillion yg untungkan kroni je, berbillion duit rakyat bagi kpd Rosmah.


Duit rakyat semakin licin disapu,baru la kerajaan nak suruh bersama rakyat kurangkan subsidi. Kerajaan dah kenyang, rakyt yg terseksa.


-->RM 19billion subsidi diberi kpd penjana bebas milik kroni setiap tahun
-->RM 28billion kerugian yg ditnggung negara setiap tahun akibat ketirisan, penyelewengan dan rasuah.




rakyatke patut tanggung semua ni??

Kenyataan Najib Pro Barat atas kematian Osama



"Datuk Seri Najib Razak berkata dunia akan lebih selamat dan aman berikutan kematian pemimpin pengganas Al-Qaeda, Osama bin Laden, dalam satu operasi oleh pihak keselamatan Amerika Syarikat bersama Pakistan di luar Islamabad hari ini."
- Harian Metro




Inilah kenyataan Najib Razak dalam mengulas kematian Osama. Kenyataan pak najib ni
jelas gambarkan dirinya pro-barat israel dan tak paham langsung isu global dan umat islam sekarang ni.




Apa kaitan kematian Osama dengan keamanan dunia?
Umum dunia sudah jelas masih ada keraguan dalam propaganda 9/11, Amerika masih tak dapat
buktikan Osama perancang kemusnahan 9/11. Yang jelas tuduhan tak berasas kpd Osama, dan Amerika lah
dalang sebenarnya.
Osama sama sekali tak layak dilabel pengganas kerana menentang imperialis barat yang kuffar.
Pengganas sebenar adalah Amerika dan Israel yang menceroboh Palestin, Iraq, Libya dan
negara2 lain umat islam.




Patutya Najib buat kenyataan..
'Dunia akan lebih selamat dan aman berikutan kematian pemimpin pengganas Amerika dan Israel'.




Confirmla Najib tak berani buat kenyataan macam ni,
Tatkala umat islam seluruh dunia brsimpati atas kematian Osama,Najib jelas
menunjukkan pendirian pro Baratnya.
Insaflah Najib dan seluruh penyokong kpada pemimpin sekular ini!
Related Posts with Thumbnails
Copyright © nilamsufi